Wednesday, December 3, 2014

--10 minggu


Allahuakhbar!!

semoga dikau selamat dan sehat sehingga waktu yang telah dijanjikan Allah.

Cant wait to see u sayang. :)

Thursday, November 13, 2014

ibu pesan

pesan ibu,

jadi isteri kena selalu mengalah.
kena banyak beralah.

pesan ibu,
jadi isteri perlu selalu bersabar,
jadi isteri sentiasa selalu bekorban perasaan.

ibu pesan,

jadi isteri perlu jadi segalanya.
kau lah isteri,kau lah jururawat,kau lah doktor,kau lah penghibur.
jadi isteri perlu sentiasa ada susah--senang.
perlu selalu jadi pendamping setia.

ibu kata,
sakit macam mana pun hati dengan suami, kau harus TELAN.
jangan lawan.jangan burukkan lagi keadaan.diam kadang-kadang lagi perlu dari bersuara.

ibu pesan,
paling penting sentiasa teman suami waktu makan dan waktu tidurnya.
jangan sesekali berpisah dari dua perkara itu.



selamat dua bulan :)

Wednesday, October 15, 2014

throwback

tengah2 buat kerja,tibe2 teringat pasal persiapan kawen,pasal kenduri kawen yang lepas.
sampai sekarang mcm tak percaya,sepanjang persiapan kawen tuh Allah murahkan sangat2 rezeki aku.
pertolongan dari ibu ayah,adek beradek,bakal suami ( masa tuh la kan )memang banyak sangat membantu.
malah ade jugak orang luar bagi sumbangan tak kira dlm ape bentuk sekali pon.
bahkan ade jugak orang buatkan solat hajat dan doa selamat agar dimudahkan segala urusan perkahwinan aku.Allahuakhbar.
tak sangka mcm tuh besar sekalik Allah murahkan rezeki aku.sebab terpikir,aku neh bukan baek sangat.

Mcm2 jenis sumbangan aku dapat.
sampaikan cik bahu wat seprise bawak pedi mani datang umah ko.hahahahaha.katanya hadiah besday sbb aku nikah kan bersamaan besday.
gelabahhh,da la tengah masak.hihihi.elokla kuku kuning2 kene kunyit teros wat mani.
haaa.cik bahu pon sponsor baju nikah i yg very the grand tuh.auuwwww.

paling banyak sumbang xyah cakap la kannnn.for sure ibu ayah.sampai set bilik tidur pon dibelikan nyer.ibu tuh, dari sebelom aku kawen sampai la skrg neh maseh belikan sikit2 perkakas dapor.hu!!!!
akak2,abang2 adek2 pon ade sponsor mcm2.kasot kawen pon di sponsor tao!!! pendek kata 80% dari hal kenduri banyak dapat pertolongan dari adek beradek yg laen.untungkan punya kuarga yang besar :)

tak kurang jugak si suami mmg banyak tolong.lgsg tak berkira.kadang setengah benda xde pon share dua org.die bayar semua.die tao kan seteri neh sengkek.hahahahaha.

paling best,
dari hari jumaat sampai la ke ahad x putus2 orang salam kasi duet.dapat tampung last kopek bayar bridal nok.hihihihihi.saving utk lepas kawen pon dapat jugak.dan yg paling paling paling syok duet org2 salam,ibu ayah belanja pengantin 500 yer.hihihihi.bile campor2 dgn bos datang bagi duet jugak dapat la pengantin pegi honeymoon.lalalala.

rezeki tuh rahsia Allah kan.
bila kau da niat nak bina masjid,
insyaallah Allah permudahkan.
cuma,
kau jek jangan pernah berenti doa dalam apa waktu sekalik pon.bahkan sebelom tido aku maseh tetap doa agar Allah murahkan dan mudahkan rezeki aku.Allah maha mendengar bukan? :)

syok jugak terowback cite kawen neh kan.
wat tsenyum sorang2 jek.hehehe.
rasa mcm nak ulang jek 2 ari yg best tuh.
nak2 part dapat duet.hahahahahaha.

okey,ade masa story lagik.nak sambung buat keje.

Wednesday, October 8, 2014

hidup baru saya

alhamdulillah,
hampir sebulan melalui fasa baru.
hidup sebagai isteri.
berkongsi apa sahaja.
lega sebab da halal. ;)
sentuh la banyak mana pon.
syukur!

kenangan 13 & 14 sept akan selalu semat dalam hati.
dugaan mcm2 2 ari tuh.
tapi alhamdulillah semuanya berakhir dgn kesempurnaan.
syukur pada mu ya Allah.

nikmat punya adek beradek yang ramai,
ipar duai,
tak berkira.segala budi mereka Allah saja yg layak membalas nya.

hidup sekarang seronok.
suami tak lokek utk sama2 buat keje umah.
percaya tak kebanyakkan kerja umah suami yang buat.
aku betol2 masak jek.
sapu umah,vacum karpet,kemas tempat tido,cuci-sidai-lipat baju semua suami buat.
sehari dua lepas kahwin jek aku buat.lepas da pindah umah sendirik.sume die tolong.
hebat si suami :)
semoga selalu kami dilimpahi kaseh sayang.

ermmm.harituh masa cuti kawen sempat la ke terengganu,bulan madu la kot.
orang laen bulan madu kemaen carik pulau.kitorg bulan madu dok kat bandar,carik makanan jek.
hahahahahaha.mmg heaven abes makan seafood kat ganu.
laki bini minat seafood-memang mentekedarah saje lar.wiwiwiwiwi.

cuti 2 minggu,dari 10 sampai la 26hb sept.hahahahaha.pulun abes2 cuti nokssss.
masok keje balik,hambekk ko menimbun bak anggggggg.
nak kata apa kan?hadap jek lah.

hurmm okey lah,almost 5.30
nak pergi buat back up cepat2.
arineh si suami cuti,nanti die tggu lama pulak kat bwh.
nak gi pasar malam--beli sayur.wiiiiii.

i love my life now!!!!

Tuesday, September 30, 2014

ISTERI :)


13 september 2014;

da selamat jadik seorang isteri.

yup.seorang isteri kepada razale bin mohd ghani.

Allahuakbar.Alhamdulillah.syukur ya Allah.





lepas neh 13 sept akan jadik lebey bermakna-my birthday and also anniversary. :)

Monday, August 25, 2014

start suda

i is da mula rasa stress!!!!
stress kawen sebab seram2 sejuk jek.
stress kejeeeeeee menghantui.fuuuhhhh.
nak rushing semua keje sebelom cuti.
closing. closing. closing.
lagik pulak selama aku cuti 2 minggu tuh nanti,
system semua tak bole guna,nak update GST.so kene settlekan semua keje.

owhh yer,
sabtu lepas ade buat majlis berkampung utk kenduri.
penat nyer da mcm kenduri kawen bebetol.
kenduri kawen nanti mau seganda penat nyer lagik.

ehhhh.kepala pening la.adoihhhhh.

k lah bai.